tisdag, september 04, 2007

Tillbaka efter bloggsemestern

Så var jag tillbaka efter en lång bloggsemester. Uppehåller beror på att jag haft mycket för mig på sistonde. Jag har slutat jobba och börjat plugga igen, och så har min nyblivna sambo flyttat in här definitivt.
Vi har skaffat oss riktigt gott om vuxenpoäng de senaste veckorna. Vi har hyrt bil, flyttat ihop, skaffat morgontidning och afterworkar. Vi har till och med diskuterat att skaffa fortskaffningsmedel! En Volvo 740 skulle sitta fint. Så snart jag har Stefan med på banan.

Ett par reflektioner om det senaste har jag dock att dela av mig med. Jag glädjs verkligen över att jag valde att ta ett år ledigt från LTH och jobba inom försäljning. Jag har lärt mig oerhört mycket, och främst har jag fått otaliga fördomar krossade. Jag trodde inte att jag hade några, men för första gången har jag skaffat riktigt goda vänner av den typen jag aldrig skulle hittat på NV-programmet eller LTH. Höjdpunkter, besvikelser och arbetsmarknadens olika nycker har gett mig mer livserfarenhet under det här året än de flesta föregående.

Under hösten ser jag fram emot ett nytt jobb, fast på extraknäcksbasis. Min Manpowerintervju igår gick bra, och med lite tur kan jag börja som testare nästa vecka. Och självklart känns det bekant och samtidigt helt nytt att vara tillbaka på LTH. Två parallella mattekurser kan suga musten ur den bäste, men jag är iallafall tillbaka på rätt spår - och förhoppningsvis leder det till sist till en traineeplats som ledningsassistent på Kinnevik =)
Sedan tror jag att jag förr eller senare ska ta upp mitt musicierande och börja spela trombone igen. När jag bara kommit in i hjulspåren och fått lite ordning på rutinerna.
Och för läsarnas del verkar det bli en spännande höst på flera fronter. En helt ny kultur har introducerats i min annars så skyddade värld, rikspolitiken verkar kunna bli spännande (med dagliga insiker från PJ Anders Linder i brevinkastet kommer jag ha stenkoll) och nya världar att utförska öppnar sig ständigt.

Trevlig höst!