tisdag, april 11, 2006

Mission: Impossible

Häromveckan satt jag och småräknade på min privatekonomi, och räknade för skojs skull ut vad min nikotinlast kostar mig om året. Jag föll nästan av stolen när min TI-83 visade en nästan astronomisk summa. Så jag bestämde mig där och då att nu fick det fan räcka, det är ju för patetiskt att vara slav under en liten blåguldig dosa. Det passar ganska bra just nu också, när jag inte behöver koncentrera mig på LTH på ett par veckor (två och en halv veckas Spring Break, jag älskar LTH!)
Och let me tell you this; det är tamejfan det svåraste jag gjort på länge! Jag går runt som ett halvt nervvrak, ägnar mig enbart åt mycket lugna och stressfria aktiviteter (sudoku är optimalt), mediterar, lyssnar på Enya, småäter mer än jag borde och tuggar tuggummi som en gnu. Och så dessa förbannade nikotindepotplåster! En hel vetenskap i sig själva...

Iallafall. Jag tyckte det kunde vara bäst att outa det här, ju fler människor som vet om det, desto större press att inte misslyckas. Så, wish me luck!