tisdag, december 19, 2006

73% lagom

Inte för att jag gillar SVT nåt vidare, men ibland nästlar sig smarta och roliga människor in där och gör public service lite skönare. Till exempel Fredrik Lindström. Han har en ny grej för sig där nu, Världens modernaste land. Inte för att jag någonsin sett ett avsnitt, men det verkar handla om svenskarna... typ. Hur som helst kan man göra ett test där som avgör "exakt hur lagom svensk" man är. 73% lagom är jag, bevisligen. Det räckte till nivån "ordningsam kölapp". Kul!

När man tröttnat på det kan man kolla in bra sak med SVT #2 - Fråga Anders & Måns. Bland det roligaste i etern! Sajten har massor av webcasts med program ur arkivet och annat kul. Inte missa!
Min kollega och vän Amrita är förresten övertygad om att det var Anders vi såg på Videomix vid Konserthuset i Malmö igårkväll, när vi var där för att hyra Zoolander efter en hård måndag. Vi debatterade det där hetsigt ett tag tills vi rusade ut genom dörren för att kolla närmre. Killen som vi misstänkte var Anders körde från platsen i en grå 744 på Amiralsgatan i riktning mot Folkets Park. Har du sett denne man eller har tips som kan leda till ett uppklarande, ring Ravens tipstelefon på 070... nevermind (lite TV3-skadad).
Kanske jag framstår som en jobbig groupie, men jag är beredd att betala för litervis med latte på valfritt fik nån slö eftermiddag för att bara få lyssna på den där dialekten!

Nyckelord: , , , , , ,