måndag, september 18, 2006

Maktskifte!



För att vara måndag är det en ovanligt vacker sådan. Trots mulet väder är det den bästa måndagen jag sett på mycket länge. Det blåser varma högervindar.

Jag spenderade valvakan inatt hemma hos Malin, en jobbarkompis som röstat på Vänsterpartiet. Där var även hennes mamma, som lagt sin röst på Centern, och Lalle, en urhärlig dreadsprydd medievetare, som i och med logistiska problem inte röstat alls. Det var inte alls en dum idé, oavsett hur det gick skulle ju nån av oss bli väldigt glad. Ett tag var jag bitter över att missa MUF-vakan, men jag hade inte velat ha det any other way. Skönt att fira ihop med "opolitiska" väljare med lite ny syn på alltsammans. Vi drack rosévin och skruvade ihop IKEA-möbler. Hur trevligt som helst!

Idag firar jag bland annat genom att vara lite extra finklädd på jobbet, i min finaste sammetskjol och ett par underbara, hittills oinvigda handskar jag hittade på Shock. Och jag kommer ta mig an dagen med min trademarked kickass-attityd. Idag känns det som om allt är möjligt. Kontorsbitchen gör bäst i att sitta ner och hålla käften ;)