lördag, juli 21, 2007

Emotiv vs. Mindball

Via ett forum hittade jag en nyhet om Emotiv - det senaste inom spelvärlden. Det går visst ut på en pryl man kan koppla till sin PC eller konsoll, och sätta på huvudet istället för en handkontroll - och styra spelet med hjärnvågor.

Vid en vidare snabbkoll visar det sig att det är en rätt stor nyhet i gamervärlden. Raven kan dock inte motstå chansen att publikt sätta näsan i vädret och påpeka att en liknande - om än inte fullt lika utvecklad - pryl redan upptäckts och testats av undertecknad själv. Mindball hade dessutom redan existerat ett tag innan det kom till IT-mässan. Tricket där var att styra en liten boll genom koncentration och lugn, och jag lyckades bevisligen hitta så mycket zen att mina hjärnvågor var jämförbara med komatillstånd. Jag vet inte om det är så bra...

Nåja, hur eller hur hoppas jag att det lanseras snart och inte kostar en halv förmögenhet, för kul verkar det! Och det lär inte dröja särskilt länge innan Wii är utkonkurrerat.

En fråga bara - är det kompatibelt med Sonic the Hedgehog på Sega MegaDrive?

Nyckelord: , , ,

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du syftar antagligen på sonic the hedgehog i kasettform, högst troligt 16bitars då den konsolen blev deras mest framgångsrika. Då är det fullkomligt kompatibelt med Mega Drive.

Mycket spelnöje

15:00  

Skicka en kommentar

<< Home