tisdag, juli 10, 2007

Lyckönskningar



Uppdatering: Har haft lite dåligt med bilder på sistonde. Det här är min käre sambo och hans gode vän Pierre på FlyING -05. Han är skiträdd. Jag älskar den här bilden. Och D-sek's fotoarkiv.
Vännernas kommentarer till min nya framtid som sambo har haglat ganska tätt, och jag är innerligt tacksam för alla fina lyckönskningar och goda råd. Kanske vi ordnar en fest, när allt är klart. Jag lovar ingenting, det beror på väder, monetära medel och andra omständigheter. Och så måste jag nog konsultera Stefan också, han bör ju faktiskt ha lite att säga till om numera =)

Riktigt bra var Malins fina dagboksinlägg på Helgon. Ett par saker om hennes och min relation bör man veta först; Vi träffades när vi jobbade som säljare för Viasat båda två, och på det kontoret utgjorde hennes hamstrar ett ofta återkommande bisarrt inslag i olika sammanhang. Och där fanns även katten Bertil, hela anledningen till att jag är så förtjust i helig birma-katter. Han var för övrigt både smartare, och hade långt mer värdighet, än både jag och Malin tillsammans.

"K! Grattis till beslutet om samboskap. Skaffa katten, skit i sköldpaddan.
Då kan ni lika gärna ha en hamster ( 2 till priset av en!). Katten kan heta nått
coolt som Spawn of Bertil.


Vet inte om du minns hur det är att vara sambo.
Som att din DC mapp helt plötsligt innehåller fullkomligt främmande substanser?
Eller att man plötsligt börjar äta middagar, som kräver pengar inhandling,
tillagning, intag, bortplock och dubbelt så mycket disk?
Att man plötsligt måste dela med sig av sitt godis, annars får man inte nästa gång han har godis men inte du?
Eller att du snart kommer att ”Måsta diskutera det med din sambo” när det ringer någon och säljer digitaltv inför nedsläckningen? (haha)
Men allt vägs upp, för helt plötsligt har du någon att värma dig på när kylan kommer, nån som kliar dig på ryggen, nån som når översta hyllan utan att behöva böka fram en stol, nån som får upp dom satans syltlocken och nån som smyger upp och ger dig en kram när du gör nått jävligt tråkigt, typ diskar. "

Jag känner igen det där till punkt och pricka. Det ska bli svårt att upplåta min dator helt och hållet, och jag har fortfarande inte vant mig vid det här med att äta lagad mat varje kväll (otroligt hur fort den vanan försvinner sen man flyttat hemifrån till ensamhushåll). Men det på andra sidan om myntet ska det bli underbart att dela allt det där, från ansvar för elräkningar och andra världsliga ting, till att ha honom med när jag bestämmer mig för hur min hall ska målas om. Bara att vara sådär nära inpå kan nog vara påfrestande ibland, men mycket oftare härligt och fint.


Residents. Om det blir en honkatt ska hon heta Hera, och en hankatt Diablo. Vi har skakat hand på det.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh! Vad fina ni är!!!

16:24  
Blogger Raven said...

Tack! Jo, det fotot blev rätt bra, trots att det brukar vara omöjligt att få en bra bild på Stefan. Han gör alltid nån konstig min, ungefär som med min snyggpose...

Erik kommenterade förrensten med "fan, vad pariga ni ser ut" =)

10:24  
Anonymous Anonym said...

Du far smygta bilder nar jag inte marker det. Da brukar det bli bra :)

20:00  

Skicka en kommentar

<< Home