onsdag, september 27, 2006

Ex-boyfriend memorabilia

Jag blev så himla glad när jag letade igenom garderoben idag, och hittade den gamla ROP-03-tshirten. Min gamla sambo och hans kursare tryckte upp likadana helveteiskt tighta t-shirts med texten "Med ett vinnande sätt, och ett fördelaktigt utseende" på ryggen och kursloggan på bröstet, och matchade det med pilotbrillor och likadana skinnjackor. Det var innan min tid, så jag fick aldrig se det, men jag kan bara tänka mig hur oerhört... gay det måste sett ut. 10 killar som tagna ur en Günther-video. Minnet får mig alltid att skratta lite för mig själv.

Det är inte utan att man blir lite småsentimental, och framför allt känner för att "take a walk down memory lane". Minnen från gamla förhållanden är alltid bra i retrospektiv, när man förträngt eller bara glömt allt dåligt.

Hur som helst har alla dessa relationer, i varierande betydelsegrad, lärt mig något. I vissa fall något fundamentalt om livet, universum och allting, och i andra fall bidragit till min allmänbildning. Men en sak vet jag säkert; jag har haft vansinnigt roligt along the way!

Därför tillägnar jag alla mina gamla, nya och framtida ex Carly Simons Nobody does it better. Live well and prosper.

Nyckelord: