söndag, september 24, 2006

White and Nerdy

Först och främst skulle jag vilja berätta en liten anekdot: I våras nån gång hade jag lyckats snubbla över en F-nörd (läs: student vid LTH's Teknisk Fysik-program. Som Tore i FCZ!), vilken jag även gick på en dejt med. Han hade sina fördelar, men det finns en mycket god anledning till att en dejt fick räcka. Han berättade om sitt närmast sjukliga intresse för Star Trek, en TV-serie jag aldrig liksom fattat vad som är så bra med den. Så jag tyckte jag skulle vara lite rolig och höll upp högenhanden i en sådandär Vulcan-hälsning och sa något i stil med "Resistance is futile! All your base are belong to us!". Kul, tyckte jag. Det gjorde inte han. Han surnade till litegranna och förklarade ilsket precis hur det låg till; 'resistance is futile'-grejen var ju faktiskt The Borg (?) och 'all your base..' är ju faktiskt från ett gammalt japanskt Atari-spel. Visste jag INGENTING!? Sedan tror jag han muttrande förolämpade mig på klingonska.
Jovisst vet jag hur det ligget till. Men jag bestämde mig ändå för att det var smartast att bara be om notan.

Så när jag surfade runt på YouTube (all my love!) idag snubblade jag över Weird Al Yankovics comebacklåt; White and Nerdy, och kom osökt att tänka på den där F'aren. Eller ja, hela LTH till viss del. Även jag och min faiblesse för A Brief History of Time fick väl en känga =).



På tal om fenomenet "roliga videos på Internet" har jag även funderat lite på den där stackars killen som spelade in sig själv sjungandes Aisha. Per vad jag hört var tanken att han skulle skicka den till sitt nyblivna ex, men tjong, så var han Internetkändis istället. Jag har även hört att han tog livet av sig kort efter det. Kan någon tala om för mig hur det egentligen låg till?

Andra bloggar om: , ,