tisdag, maj 15, 2007

Firmafest 2007



Så här ser Stockholms skärgård ut från en helikopter.

Okej, det var en teaser. I helgen var jag iallafall på en ganska spektakulär resa. Hela svenska The Phone House var på Rindö i skärgården för den stora årliga firmafesten. Vi från Malmö var framme vid tvåtiden på fredagnatten - jag bör väl erkänna att jag tog ett par öl på tåget upp och sedan sov som en gråsten genom hela resan.
Väl på plats var det nog många trötta som fick en besviken tår i ögonvrån. Rindö var ett gammalt regemente och skrämmande lite hade förändrats sedan dess. Rummet delade jag med tio andra och faciliteterna var under all kritik. Men det funkade bra, jag delade rummet med tjejer från mitt kontor och märkte inte av alls att en av admintjejerna enligt utsago snarkade som en bergsget ;)


Lördagen började segt, men behagligt. Frukost i den nyrenoverade restaurangen vid öppna spisen, allmänt skitsnack och berättelser om hur livet som tillfälliga mass-sambos gått för den manliga delen av mitt team. När stockholmarna anlänt började konferensen. Ganska imponerande och med en skitstor budget. Konfettimaskiner och samma högtalare som jag tror Slayer brukar använda på Hultsfredsfestivalen. Nye VD'n trivdes i rollen som närapå värd för en Oscarsgala ("And here to present this years award for Best Retailsales is..."). Ganska kul iallafall.

Efter det började vad som i vårt program benämdes som "Aktiviteter/Mingel". Från början hade jag genast avfärdat det som "inte min grej", men när jag upptäckte vad det gällde för aktiviteter gick jag med på att tänka om. Motorola hade sponsrat med en helikopter, där fanns jetskis och en RIB-båt (tror jag, men jag såg den aldrig), 3's Turbo 3G-buss som visade Hockey-VM, en hemglassbil, ett öltält med Tele2 skrivet över hela tältet med trubadur och gratisöl, och så mycket giveaways att jag gick därifrån med en hel famn. Och en hel massa annat att kolla in, testa på och skratta åt.

Efter det var det snabbt ombyte och bankett. Middagen hölls på nyrenoverade restaurangens övervåning, med panoramafönster och en fantastisk utsikt. Jag hade gott sällskap där jag hamnade och middagen var supergod!

Sedan var det förstås fest hela natten - och vilken fest sen! Det erbjöds ett par temabarer, en där Eurovision Song Contest visades live med projektor och på ovanvåningen ett riktigt bra coverband - DuoJag. Jag glittrade på ganska bra i all strass och lyckades göra av med drinkbiljetterna =)

Dagen efter var det många som valde den enkla utvägen - en återställare. Vi var tillbaka vid Nybrokajen vid tolvtiden, och gick sedan genom Stockholm till Sthlm C (fråga mig inte varför, jag bara hängde på). Eftersom tåget inte skulle gå på ett bra tag ägnades ett par timmar åt allmänt skitsnack på Pizza Hut där ett par öl intogs. Jag föll naturligtvis för baksmällan och tog mig en rejäl stor stark. Jag tror det var vad som räddade mig.
Tåget gick hem 15.20. Den resan var mycket mer lågmäld än ditresan, men icke desto mindre trevlig. Sömnigt filosoferande och någorlunda djupa konversationer.

Var hemma i Lund vid halv åtta-tiden, ledbruten och tröttare än jag kan minnas att jag någonsin varit tidigare. Som tur var fanns det någon där att ta hand om mig och se till att jag fick i mig en riktigt god middag. Jag är evigt tacksam.

Behöver jag nämna att det var lite tunt på TM-avdelningen i måndags? ;)


Förresten finns en himla massa bra och sköna bilder från festen i Henriks mobilblogg, därifrån har jag snott alla dessa bilderna. Inte missa!

Etiketter: , ,