tisdag, januari 02, 2007

Rivstart

Nyårsnatten är över, köket är städat, glassplittret fixat och den försvunna rådjurssadeln upphittad. Är mycket nöjd med mitt firande, kunde inte haft bättre sällskap eller trevligare nyår!

Början på 2007 innebär ju allt annat än brist på samtalsämnen - jag skulle ljuga om jag nekade till att nyheten om LO's hackade hemsida gladde mig!

Och dessutom har det blåst storm i södra Sverige idag. Här i Nybroskogarna skallrade det ordentligt i fönsterrutorna, och jag har hört klagan från både Halmstad, Karlskrona och Lund. När jag tidigare ikväll tog en tripp (med motorsågen i baggaget, utifall att) till Kosta, i Kronoberg, var väldigt många hus jag såg utan ström, och inte en bil till syntes på vägarna. Smålänningarna minns väl Gudrun, då det var livsfarligt på riktigt att befinna sig på vägen. Som tur är verkar inte den här stormen orsakat ens en bråkdel av skadorna efter Gudrun, men visst ställer det till det litegranna. Ett par höghus i Köpenhamn fick utrymmas, och själv undrar jag hur min resa hem till Skåne imorgon kommer gå. SJ är ju kanske inte kända för att vara väderresistenta...

Med en sådan händelserik start på året ser jag fram emot ett spännande 2007. Kommer vi få veta vad de försvunna, upphittade och sedan återigen försvunna tsunamibanden innehåller? Kommer Reinfeldt hitta sin ideologi och bli den statsminister han hintade om i Det sovande folket? Och framför allt: vem är nästa nutjob i världen att lägga vantarna på en atombomb?

Personligen ser jag fram med 2007 med glädje. Om 2006 års anthem var Gloria Gaynors I Will Survive, är det Marit Bergmans This is the Year som får symbolisera mitt 23'e levnadsår.

Stay tuned!

Nyckelord: , , , , , ,