söndag, januari 14, 2007

Tillslaget mot TPB och dess bristande legalitet

Eftersom The Pirate Bay är på tapeten igen (föregående inlägg) tyckte jag det var dags att äntligen få lite rätsida på alla turer fram och tillbaka bakom tillslaget mot webhotellet PRQ (och så sitter jag ändå bara på kontorsdatorn hos pappa och gör en synnerligen tråkig, långdragen och prestandakäkande virusscan), vars alla servrar beslagtogs i en synnerligen osnygg polisrazzia. Som med det mesta i bloggosfären finns det redan någon som gjort det, och efter lite letande hittade jag Anders Gardebring, som gjort en bra analys över händelseförloppet och den efterföljande rättsrötan. Uttömande utan att vara tråkigt, och ett väldigt viktigt inlägg i debatten.
Själva inlägget jag hänvisar till finns här, och här finns hos samma bloggare en lista över lagbrott i samband med tillslaget.

Bra rutet. Eller som min mamma brukar säga; Såhär får det fan inte gå till!

Nyckelord: , , , , , , , ,