tisdag, februari 13, 2007

Valentines Day Special

Alla Hjärtans Dag är runt knuten, och jag är inte alls bitter som singel. Really! Fråga mina kollegor =)

Jag har iallafall ett riktigt vasst tips till alla ladies där ute som antingen saknar karl eller är missnöjda med befintlig. Det finns en sak han aldrig kan ge er - och här är min checklista över hur man skaffar det sig själv.

1) Gör en playlist med lite sköna låtar. Måsten på den är Time of the Season av The Zombies, Will You Still Love Me Tomorrow av The Shirelles, Fastlove av George Michael, American Woman av Lenny Kravitz och Luxourious av Gwen Stefani. Ni fattar vilken känsla jag är ute efter här.

2) Se till att ha Cassischoklad från Kahls Kaffe hemma. Minst tre. Kahls finns - iallafall häromkring - på Hansa i Malmö, Nova i Lund eller i Lund City jämte Indiska. En varning bör dock utfärdas: Denna kakaovara kan skada din figur och är beroendeframkallande!

3) Häll upp ett glas sydaustraliensiskt Chiraz Cabernet (eller vilket vin du vill, bara det är lätt, sött och fruktigt) - helst i ett sådant här, för den rätta dekadenta känslan.

4) Sätt på din playlist, sätt dig bekvämt bakåtlutad med vinglaset i vänster hand och en chokladboll mellan höger tumme och pekfinger.

5) Blunda, och ta ett bett av chokladen. Vänta tio sekunder och ta sedan en klunk vin, medan du gör en långsam kegel.

6) Njuuuut! Om nödvändigt; upprepa steg 4-5.

7) Varva ner till något i stil med Build Me Up Buttercup av The Foundations.

Bonus: För ökad effekt: börja med att se en film med *infoga namn på het skådis här*. Min personliga favorit är såklart Wedding Crashers ;)

Nyckelord: , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi har Kahls i Kalmar, om nu det är ett sätt att locka dig till Kalmar! =) Jag är för övrigt frisk nu från min förkylning och är bättre sällskap!
Pöss

18:26  

Skicka en kommentar

<< Home