tisdag, januari 30, 2007

Bredband, bredband, halleluja!

Så var man tillbaka i cyberspace. I 8 dygn har jag varit utan min älskade 100/10-lina, och abstinensen har varit svår. Just nu har jag dragit igång alla tänkbara routerkrävande program jag har, och sitter och laddar ner allt möjligt skräp med ljusets hastighet för att jag kan!

Alltsammans beror på att min granne i lägenheten ovanför får min post, så jag fick inte min bredbandsräkning som jag skulle. Betalade iallafall hela beloppet plus påminnelseavgift och hanteringsavgift (eller vad fan de kallar det) i måndags (22'a), hos Svensk Kassaservice. När jag fortfarande inte fått tillbaka mitt bredband ringde jag kundtjänst hos BBB, som upplyste mig om att det tar en vecka för pengar man betalar in hos Svensk Kassaservice att nå mottagaren. Under tiden hann jag få ännu en påminnelse, den här gången väldigt skarpt formulerat. Kom åt en dator hos en vän i söndags, och betalade hela det beloppet också (onödigt, jag vet, men vad gör man inte?) med min internetbank. Och idag! Heureka! Hela internet-universums lilla ovän är tillbaka (varihelvete har jag fått det citatet ifrån?).

Min tanke är iallafall denna: Originalfakturan från BBB var på 157 spänn, plus 50 i påminnelseavgift. Jag betalade 257 till Svensk Kassaservice, vilket innebär att serviceavgiften SK tar ut är 50 kronor. Det är ganska mycket pengar för studenter och omotiverade provisionslöntagare. Vad kan man då förvänta sig att få för de pengarna? Snabb service och vänliga medarbetare? Det kunde man tro.
Men ! De sitter på mina ringa 200 spänn en hel jävla vecka, och surkärringarna som sitter där bakom glaset och som just blivit befordrade från servicemekkat Konsum kan inte ens le litegranna eller säga "tack"!

Min prognos är att Svensk Kassaservice kommer vissna ihop och dö. Nu när allt och alla har internetbank kommer de vara överflödiga, förutom för de stackare som råkat ut för Posten och inte har nåt internet hemma. Och don't get me started on Posten! Hur jävla svårt ska det behöva vara?! "Öhm, trappuppgång A, ska till Karin Carlsson... ööhm... M. Karlsson eller K. Carlsson?". Tipsa arkeologerna om att de kan call of the search; jag har hittat den felande länken.

Reinfeldt, sälj ut! Sälj, innan det är för sent!

Förresten är det en bra idé att kolla in nya singeln Rehab av Amy Winehouse. Passar perfekt på samma playlist som Pauline's gamla Running Out of Gas och The Ark's odödliga Calleth You, Cometh I.

Nyckelord: , , , , ,

1 Comments:

Blogger Victoria said...

100/10-lina är sexigt ;D

22:28  

Skicka en kommentar

<< Home