måndag, maj 07, 2007

Google Ad-Sense

Igårkväll fick jag påpekat för mig att Googleannonsen här ovanför kan leda lite vart som helst, i det aktuella fallet till Sverigedemokraterna - ett problem som fler politiska bloggare stött på. Om det nu skulle vara några oklarheter runt detta - jag är moderat och inget annat. Inte heller stödjer jag e-dejting eller annat konstigt. Och skriver man "plattång" i ett inlägg gör de genast kopplingen till frisörutbildningar. Lite störigt.

Man kanske kunde tycka att Google-folket borde ha lite bättre koll på det där.

Och för övrigt ser jag dem inte själv, utom när jag befinner mig på jobbet och surfar med IE, mitt NetCaptor hemma tar automatiskt bort dem. Hur funkar det i Firefox?

1 Comments:

Blogger Mattias Johansson said...

Du kan filtrera ut domäner du inte vill ha via admin-gränssnittet på google.com/adsense.

Använder det för att filtrera bort några drygfan på knappnytt.nu

10:06  

Skicka en kommentar

<< Home