torsdag, juni 11, 2009

Bra saker den här veckan

  • Jag är ledig för första gången på jättelänge. Tyvärr pågår det inte mindre än tre (!) renoveringsprojekt i huset, så det är inte så mycket lugn och ro. Men TV4 kör House-repriser om eftermiddagarna. Australiensiske kirurgen är enbart bonus.
  • Jag lär inte vara ledig så länge till. Jobbet som frilandande datanörd verkar äntligen ha trillat igenom, och de erbjuder mer pengar än vad jag tänkte börja förhandla med. Och så innebär det minst en buisinesstrip, vilket alltid får en att känna sig viktig.
  • Jens Lapidus romaner om Stockholms undre värld. Jag sträckläste båda precis efter att jag läst "Svensk Maffia", och nu vet jag allt om knarkhandel och juggemaffian. Och så driver jag sambon från vettet genom att använda uttrycket "softish" hela tiden. Nästa bok blir nog Kevin Smiths självbiografi, hoppas på bra väder så man kan sitta ute.
  • Futurama återvänder 2010!
  • Pappa har köpt en ny bil. Han är en amerikanarsnubbe, men det höll på att bli en Volvo genom min mammas krav på bra service och såntdär ovidkommande. FTFY, med lite support och kloka ord från förstfödingen (mig) blev det en exakt likadan som han hade innan. Fast svart.
  • Jag har börjat gå upp de ca. fem kilo jag tappade när jag helt otippat hajkade runt på Bjärehalvön för ett par veckor sedan. Jag tackar chips och öl-dieten.
  • Alla tekniska saker i lägenheten funkar på första försöket, ta i trä, till och med fullösningarna. Det är uncanny. Nåt kommer gå åt helvete snart. Men relaterat har jag bestämt mig för att inte hoppa på Android-tåget, min värld har tillräckligt med Linuxnördar.
  • Midsommar fixat, helgen hyfsat utmappad och annars bra socialt flyt. Alltid nåt!

10 Comments:

Blogger MFz said...

futurama återvänder?!?! det finns en gud!!

14:57  
Anonymous Hassan said...

Hej. Ursäkta min nyfikenhet bara sådär, men vad tjänade du ungefär när du jobbade som säljare för viasat?

17:46  
Anonymous 出合いサイト said...

今最高にアツい出合いサイトをご存知ですか?恋愛に繋がる出会いは必ずある!ほんとに出合いの無い人だけアクセスして下さい!業者が蔓延しているSNS系サイトよりも出合いサイトが今アツい!

09:13  
Anonymous Anonym said...

Ηave you ever cоnsidered publishing an e-book or guest authoring on other websiteѕ?
I have a blog centered οn the ѕаme informatiοn you
discuss anԁ would гeally like to have you
shаre ѕome stories/information. I know my readeгs would value
your work. If you're even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.

my web site: Where To Buy Electronic Cigarettes

04:37  
Anonymous Anonym said...

Howdy would you mind sharing which blog platform you're working with? I'm planning to start
my own blog soon but I'm having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.

P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!

my webpage: huggies little movers

17:44  
Anonymous Anonym said...

Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?

I've been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it

my page coupons for huggies little snugglers

15:21  
Anonymous Anonym said...

I rеally lіκe your blog.. very nice
сolors & themе. Did yοu create this wеbsitе yοurself or diԁ you hirе someone to do іt for уou?
Ρlz аnsωer back aѕ I'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thank you

my web page - Where Can I Find Electronic Cigarettes
Also see my web site :: Buy Electronic Cigarettes

11:53  
Anonymous Anonym said...

Hоwdy juѕt wantеd to giνe уоu а quick heads
up. Тhe words in your artіcle sеem
to be running off the screen in Inteгnet explοrer.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I figured I'd pοst to let уou know.
The lаyout look gгeаt though!
Hope you gеt the problem solνeԁ soon. Cheеrs

Herе is my ωeb-site: www.medcurbside.com

18:56  
Anonymous Anonym said...

I know this if off topic but Ι'm looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get setup? I'm assumіng hаνing
a blοg lіke уοurs woulԁ coѕt a pгetty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Cheers

Here is my site E Cigarette To Quit Smoking

09:57  
Anonymous Anonym said...

This is a very good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
Brief but very accurate info… Thank you for sharing this one.
A must read post!

Also visit my website eklablog.com

17:50  

Skicka en kommentar

<< Home