torsdag, mars 12, 2009

Helvetet har en särskild krets för USA's kristna höger

Hittade en artikel på Aftonbladet.se om att Seth McFarlane - ni vet, "Family Guy"-killen - fått kritik av The Parents Television Council. Läser man ovan nämnda artikel kan man nästan förstå att det senaste avsnittet skulle piss off den kristna högern i USA, även om jag personligen tycker de omedelbart borde uppsöka proktolog för att få ut... ni fattar vart jag är på väg med det här va?

Hur som helst, det där var värt en liten surfomväg tyckte jag, och google var som alltid hjälpsamma med att hitta organisationens hemsida. Där finns till och med en väldigt hjälpsam tablå för en vecka, där de olika serierna är betygsatta enligt trafikljusvarianten. Jag gick in på sajten och hade i bakhuvudet nån tanke om att de rödlistade serierna skulle vara rätt grafiska polisserier och typ "The Unit". Sådant fick inte jag heller se när jag var under tio (dock gick "MacGyver" bra, puh!), och det kanske var klokt. Och så skulle kanske sådant som "House" o. dyl. vara gulmarkerat.

Så döm om min oförfalskade jävla förvåning när jag hittar följande bland rödlistade serier: 
  • America's Next Top Model
  • Numb3rs (matte! det är ju bra!)
  • How I Met Your Mother
  • The Big Bang Theory
  • Scrubs
Man kan klicka på namnet på en serie och få fram en recension ur det här perspektivet. Jag kunde inte begripa varför "The Big Bang Theory" skulle kunna vara skadligt ens för spädbarn, så jag började där. Det hela klarnade ganska snart i en fruktansvärd insikt. Huvudkaraktärerna skämtar om onani, anatomi och sex ibland! Och så händer det att folk ligger med varann (ja, inte så man ser det, men liksom, vaknar ihop och sådär)! Amajgad! 
I språkbruket märks ord som hell, damn, bitch, bastard och ass

Och det hela blir bara värre. Här följer helt jävla mind-boggling citat om andra serier:
"This season promises a larger emphasis on sexual issues, with a heavy focus on transgendered model Isis, and discussions of model Elina’s lesbian orientation [...] and later she is seen kissing female model Clark in a hot tub."
- "America's Next Top Model" (problemet är alltså inte att unga tjejer kan få konstiga kroppsideal, det nämns inte)
"Sexual content isn’t very frequent either, but there are unmarried couples carrying on relationships, some living together."
- "Jericho"
Letar jag vidare blir jag nästan garanterat bara deprimerad. Fan ta dig om du knullar med nån innan ni är gifta, och fan ta dig ytterligare lite om du avviker från heteronormen!

Nå, det finns ju gott om wholesome familjeserier som måste gillas, tycker ni. Nä! "America's Funniest Home Videos", "American Idol" och till och med genompräktiga "Smallville" är gullistade!

Så vad är okej? Bara två program den här veckan, "Extreme Makeover: Home Edition" och "Hole In The Wall". Ha det så jävla roligt!

Om det varit ett gäng halvamish på vishan som lika gärna kan sitta och tjura över en bibel där de inte stör nån hade det väl varit en sak. Men den här jävla organisationen har över en miljon medlemmar! Jag blir ju fan både mörkrädd och skäms för mitt lilla kors jag har om halsen. 

Bäst får vara Aftonbladets Seth McFarlane-citat: 

– Det är som att få hatmejl från Hitler. De är bokstavligt talat hemska människor. Jag har läst deras nyhetsbrev och besökt deras hemsida, och de är genomruttna.

– För att vara en organisation som bygger på kristna värderingar tillbringar de väldigt mycket tid med att hata folk. De kan suga min ...


Nyckelord: , , , , ,

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello! I've been reading your site for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Atascocita Texas! Just wanted to tell you keep up the excellent job!

Also visit my web blog; Cargo pants women

23:12  

Skicka en kommentar

<< Home