söndag, mars 15, 2009

Ring P1/TV4-idioter


Vill man få upp blodtrycket litegranna har jag ett knep för insta-ilska. Slå på "Ring P1" på webradio, eller kika lite på "Ring TV4"! Jag tycker det är makalöst faschinerande, dessa forum för äkta gnällspikar - bittra små människor som älskar att få gnälla över småsaker ingen bryr sig om, och gärna göra en enorm affär av det hela. Till sist är man riktigt förbannad och hyser en önskan att programledaren ska vara lite jävla mänsklig och be dem fara åt helvete. 

Hörde alldeles nyss en kärring som ringde. Det lät ungefär såhär; 

- VET DU... [första konstpausen av många] att EU... ganska snart... kommer införa en slags restriktion... på meeedborgarnas intag av betakaroten!
- Jaha? 
- Ja!
- Ja... men du, tror du EU kommer kolla hur många morötter du äter?
- Nä! Men det handlar ju inte om deeeeet!
- N... hä?

Hade jag varit programledare hade min första reaktion varit; "Du, Margareta, det ger jag fullständigt fan i". 

Samma sak med Ring TV4, dit kan man ringa och ställa frågor och klaga. Det är mest det sistnämnda som folk ägnar sig åt. Rubrikcrawlern längst ner i rutan på Nyhetsmorgon, eller samma programs "programledares"lek med en penna har nyligen behandlats, för det är ju CHOCKERANDE och FÖRJÄVLIGT att det ska vara en crawler så man inte kan koncentrera sig på vad de säger! Jättedistraherande! Nästan lika jobbigt som att Nyhetsmorgon-Anders viftar en penna mellan fingrarna. Deras så kallade Tittarombudsman måste fan käka Valium som en annan äter halstabletter i förkylningstider. 

Folk dör i tredje världen, finanskris rasar, och du ringer för att tala om att det suger hästpung att P3 och P4 sänder samma sak om nätterna? Jag har ett tips: skaffa en blogg och gnäll så mycket du vill, så kan jag låta bli att surfa dit. 

Jag såg "Ring TV4" i lördags, och fick idén att SMS'a TittO. Det blev såhär:
Inte klagomål, utan beröm. TittO är helt fantastisk. Hur fan orkar du ha som jobb att lyssna på dessa jävla gnällspikar? Meditation? Valium? Får du aldrig lust att säga "Titta på SVT då, jävla rövhatt!"?. Kram/Karin
Inget svar, dock

Bäst får SVT's "Morgonsoffan"-parodi vara ikväll. 




Nyckelord: , , , , ,

Etiketter: ,