lördag, mars 07, 2009

Förkylning och MSN-virus

Eftersom huvudet är fullt av snor är jag bevisligen för dum i huvudet för att ägna mig åt matristeori och andra "borden" såhär inför tentaveckan. Därför tänkte jag ge det här en chans igen. Sambon står bakom mig och mummlar "och den här veckan är Karin jättearg på... örngott".

Iallafall. För nån vecka sedan kom jag över inlägget "Vem i helvete vill inte se naket?" på bloggen som heter just vemihelvete.se. Anders, som är upphovsmakare till alltsammans, har en liten rant om det här med MSN-virus, vilket inspirerade mig att ha en egen rant på facebook. Jag fick lite positiv respons för det, så här kommer en något bredare återgivning; 

Det är skitroligt det är när man får meddelanden från MSN-kontakter i stil med "hey, check out my naked picture" och en fil som absolut inte är i bildformat, eller en länk till allt annat än flickr. Det är såklart ett virus, och de flesta har nog räknat ut det by now. Men vad som verkligen är underhållande är att ens flyktiga bekant man gav sin mailadress till nån gång, måste gått på den här nyligen! Jag hade en riktigt bra dag för ett par veckor sen när exet jag plockat dän från min lista för tre år sen plötsligt skickade något sådant. Det säger mig två saker;
1) Han är inget vidare på det här med datorer och/eller att vara allmänt virussmart, och
2) Jag ligger kvar på hans MSN-lista! 
Det var ju så underbart snaskigt att jag firade med att köpa svindyrt finkaffe på Espresso House, och fantiserade om att han ibland kollar upp min numera sovande blogg, googlar mig (trots att jag är ogooglingsbar, Carlsson FTW!) eller kollar in Facebookprofilen ibland. 

Och om det nu, mot oddsen, är så;
Hej! Jag hoppas du har det bra söderöver och att studierna går fint. Attans trevligt land, jag har börjat resa dit, men jag gillar fortfarande inte de jäkla katrinplommonen. Det är bra här, jag har coolt jobb och en ny sambo. Han har ingen sexig uniform, men väl en stilig frack, teknologmössa och mantel, och han har aldrig slitit av min handbromsvajer. 
Hör av dig om du är i Skåne så bjuder jag på en fika med eller utan spättekaka!


Bildbevis


Nyckelord: , ,

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förra månaden såg jag ett exempel på en virusfil som just hette .jpg. Efter en analys i Anubis syntes det ganska bra vad fanskapet var till för.

08:26  
Anonymous Anonym said...

joho läget med dig då?

13:54  

Skicka en kommentar

<< Home