söndag, oktober 01, 2006

Ond bråd död

Ännu en insignifikant vardagshändelse:
Idag skulle min mamma, Leeloo samt Leeloos mamma Ingrid, dyka upp hos mig kl. 10. Det visste jag redan, och var väl ganska väl förberedd på det också. Vad jag däremot inte alls visste var att mamma, under hjälpsamhetens stolta fana, bestämde sig för att dyka upp trekvart tidigare. När dörrklockan ringde hade jag precis löddrat in schampot i håret. Stressmoment I, alltså. Sedan börjar hon, som mödrar har en tendens att göra, flänga runt i min lägenhet för att liksom fixa allting. En runda med dammsugaren, lite elvisp här, lite kylskåpsinventering där. Stressmoment II.

Och precis - precis - när jag fått på mig en morgonrock och en handduksturban, och stod och smågrälade med min mamma om mitt kylskåpsinnehåll (95% öl) bestämde sig Erik Rydeman för att elda upp min lägenhet. Ungefär då fick jag ett mindre sammanbrott, och Erik, som var närmst, fick väl känna på det ganska hårt via mobiltelefonerna. Jag var hur som helst inte direkt på humör att springa ut i morgonrock och köra lite ninjamoves, så nu är jag död. En halvtimme, lyckades jag överleva den här omgången

Mitt tips till alla aspirerande Deathgamedeltagare: hota aldrig SL på en websida Google kan hitta.


Nyckelord:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter hysteriskt... det är dags att ta ned Erik snart... =)

11:10  

Skicka en kommentar

<< Home