söndag, mars 04, 2007

Dagens läsarfråga

Återigen har jag tagit min tillflykt till de djupa smålandsskogarna. Mina föräldrar har som trogna läsare kanske känner till renoverat ett rum, och därmed städat ur en massa garderober. Under denna process hittade de 12-15 metallföremål, och ingen är fan att räkna ut vad de är för något! Så därför vädjar jag till mina smarta, insatta och belästa bloggbesökare; om nån har nån aning om vad det är, eller ett halvdant förslag på vad de kan användas till, så är jag tacksam för upplysningar bland kommentarerna.

"Pinnen" är alltså ungefär en decimeter lång. Den är gängad till hälften, men "vingen" är det inte. Man kan trä den på pinnen, men den sitter inte åt på något sätt, utan kan rotera fritt. Den kan dock bara träs på från ena hållet, det där gängorna sitter, i andra änden sitter ett stopp.


Som sagt, jag är tacksam för alla sorters upplysningar. Smartast förklaring vinner cred här i bloggen.

Andra bloggar om: , , ,

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det ser ut att vara någonting man använder för att hänga upp halvtunga fastskruvade saker i en tak/gardinskena?

Ordet vubbelförknysare comes to mind... :)

13:25  

Skicka en kommentar

<< Home