söndag, mars 04, 2007

Det är inte lätt när det är svårt

Det är synd om oss hårdvarunördar nu, när vi inte ens förstår oss på gamla hederliga Messenger längre. Jag uppdaterade till nya, flashiga Windows Live Messenger för ett tag sedan (och de ville inte ens verifiera min Windowskopia, puh!), och sedan dess blir jag bara mer och mer konfunderad. Till en början är det ganska bekant, men sedan upptäcker jag att mina kontakters bilder inte syns i listan som de ska. Nähäpp...
Nästa grej som dök upp var den lite skumma länken "4 förfrågningar har inte besvarats". Dessa förfrågningar verkar gälla mina kontaktuppgifter, som mig veteligt inte existerar. Och med tanke på vad jag har för relation till dessa fyra, har/hade de säkert ingen aning om att deras alias dök upp i snok-samband på min skärm. Jag fick mig sannerligen ett gott skratt, men ett par timmar senare gjorde jag exakt samma sak själv. Tror jag, jag fick iallafall något slags automail från honom. Tur att han fanns med bland de fyra första förfrågningarna. Man kan fan inte vara hemlig längre.
I relation till dessa alias fanns iallafall ett par behändiga länkar, till något slags sida där det är tänkt att man ska fylla i alla möjliga uppgifter om sig själv. Jag var bara lagom självutlämnande. Det hela finns iallafall på något slags space, att finna här. Lite töntigt, och sannolikt kommer jag aldrig uppdatera det igen.

Men det är en klen tröst att mina fyra vänner som varit så nyfikna nu får ett automail från mig =) Förhoppningsvis sätter sig hjärtat i halsgropen på dem också. Förresten var en av dem någon som jag inte sett online på flera månader. Han har nog blockat mig. Inte första gången det hänt att jag blivit blockad på osakliga grunder, men osnyggt, Siba, osnyggt! ;)

Andra bloggar om: , , ,

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du fått det med bilderna att fungera?

Mvh
Erik

11:29  

Skicka en kommentar

<< Home